Πρόσκληση συμμετοχής σε διαδραστικές παρεμβάσεις πρόληψης και ευαισθητοποίησης.


 

Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Τρικάλων δια του Γραφείου Σχολικών Δραστηριοτήτων σε συνεργασία με το  «Χαμόγελο του Παιδιού», διοργανώνει κύκλο διαδραστικών παρεμβάσεων πρόληψης και ευαισθητοποίησης των εκπαιδευτικών στις ακόλουθες θεματικές.

1)      «Ψυχική ανθεκτικότητα  και διαχείριση κρίσεων στη σχολική κοινότητα».

Θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 3 Νοεμβρίου και ώρες 6:00μμ έως 8:00μμ

2)      «Εκφοβισμός: Υποστηρίζοντας τους Εκπαιδευτικούς».

Θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 10 Νοεμβρίου και ώρες 6:00μμ έως 8:00μμ

Αναλυτική περιγραφή των θεματικών ακολουθεί στο Παράρτημα Α.

Οι παρεμβάσεις  θα πραγματοποιηθούν μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας του Οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού». Για τη βοήθεια των συμμετεχόντων θα δοθούν αναλυτικές οδηγίες πρόσβασης. Μετά τη λήξη της παρέμβασης θα αποσταλούν βεβαιώσεις συμμετοχής.

Για την αρτιότερη οργάνωση της εκδήλωσης, παρακαλούμε όπως μας δηλώσετε την πρόθεση συμμετοχής σας ως τις 30 Οκτωβρίου για τη «Ψυχική ανθεκτικότητα  και διαχείριση κρίσεων στη σχολική κοινότητα» και  ως τις  6 Νοεμβρίου για την παρέμβαση «Εκφοβισμός: Υποστηρίζοντας τους Εκπαιδευτικούς».

Οι δηλώσεις συμμετοχής θα πραγματοποιούνται ηλεκτρονικά ακολουθώντας τον αντίστοιχο σύνδεσμο https://forms.gle/GWJRbjHGDZzUAjyZ6.

 Εναλλακτικά, συμπληρώστε και αποστείλετε με email την αίτηση του Παραρτήματος Β στο grper@dide.tri.sch.gr . Όλα στοιχεία είναι υποχρεωτικά.

 

 

Παράρτημα Α

Περιγραφή των θεματικών

1. Ψυχική Ανθεκτικότητα και Ενδυνάμωση Εκπαιδευτικών: Η καθημερινότητα που βιώνει ο εκπαιδευτικός στο σχολείο είναι συχνά ιδιαίτερα απαιτητική, καθώς καλείται καθημερινά να ανταποκριθεί στις πολλαπλές και πολύ-επίπεδες ανάγκες των παιδιών. Οι εκπαιδευτικοί καλούνται να αντιμετωπίσουν καθημερινά τη διαχείριση κρίσιμων ζητημάτων, από ζητήματα ενδο-σχολικών συγκρούσεων, μέχρι αλλαγές και αναταραχές που συμβαίνουν σε ευρύτερο κοινωνικό επίπεδο και επηρεάζουν σημαντικά τη σχολική κοινότητα, όπως η τρέχουσα πανδημία. Πώς μπορούν οι εκπαιδευτικοί να υποστηρίξουν τα παιδιά μέσα σε αυτές τις δύσκολες και απαιτητικές συνθήκες; Πώς μπορούν να υποστηριχθούν οι ίδιοι; Το σεμινάριο αυτό συζητά την έννοια της ψυχικής ανθεκτικότητας και δίνει απλές κατευθύνσεις για την υποστήριξη της σχολικής κοινότητας, εστιάζοντας στον βασικό πυλώνα για το χτίσιμο ενός ανθεκτικού σχολείου: την υποστήριξη και ενδυνάμωση του ίδιου του εκπαιδευτικού.

 2. Διαχείριση κρίσεων στη σχολική κοινότητα: Προετοιμάζοντας το σχολείο για να ανταπεξέλθει σε καταστάσεις κρίσης.    

Το σχολείο στη σύγχρονη πραγματικότητα καλείται συχνά να αντιμετωπίσει κάποιας μορφής δυσκολία ή κρίση, από περιστατικά πένθους ή κάποιας βίαιης απώλειας, μέχρι καταστάσεις που αφορούν την ευρύτερη κοινωνία και αναπόφευκτα επηρεάζουν τη σχολική ζωή, όπως η τρέχουσα πανδημία. Γνωρίζουμε πως όσο καλύτερα είναι προετοιμασμένο το σχολείο απέναντι στην κρίση, τόσο μικρότερες θα είναι οι απώλειες που θα βιώσουν τα παιδιά και τόσο γρηγορότερα θα επανέλθει το σχολείο στους ρυθμούς που είχε πριν από την έλευση της κρίσης. Τι μπορεί λοιπόν να κάνει το σχολείο για να προετοιμαστεί κατάλληλα απέναντι στο ενδεχόμενο μίας κρίσης; Πώς μπορεί το  2   σχολείο να υποστηρίξει τα παιδιά, διασφαλίζοντας τη σωματική και ψυχική τους ασφάλεια κατά τη φάση της κρίσης; Από πού μπορεί ένα σχολείο να λάβει βοήθεια σε μία συνθήκη κρίσης; Αυτό το σεμινάριο θα απαντήσει σε αυτά τα ερωτήματα, μέσα από την επεξεργασία πραγματικών περιστατικών κρίσης που έχουν πλήξει τη σχολική κοινότητα.

3. Εκφοβισμός: Υποστηρίζοντας τους Εκπαιδευτικούς

Αρχικά, παρουσιάζεται το θεωρητικό υπόβαθρο του φαινομένου με έμφαση στους ρόλους που ενδέχεται να υιοθετήσουν τα παιδιά σε αντίστοιχα περιστατικά. Επιπροσθέτως, οι εκπαιδευτικοί έχουν τη δυνατότητα να αξιολογήσουν, μέσω ερωτηματολογίου, το κλίμα που επικρατεί στο σχολείο τους, καταλήγοντας στα θετικά στοιχεία αυτού αλλά και στα σημεία προς βελτίωση. (Αντίστοιχη δυνατότητα αξιολόγησης παρέχεται και για τους μαθητές κατόπιν αιτήματος της σχολικής μονάδας).  Εν συνεχεία, ενισχύεται ο ρόλος του εκπαιδευτικού απέναντι σε τέτοια φαινόμενα, εδραιώνοντας τις γνώσεις του γύρω από τη θεματική. Παράλληλα, παρέχονται καλές πρακτικές πρόληψης και αντιμετώπισης του φαινομένου. Στο δεύτερο μέρος του σεμιναρίου θα παρουσιαστούν μελέτες περίπτωσης μέσα από τις οποίες θα αναδειχθούν οι απαραίτητες διαδικασίες που καλείται ένα σχολείο να ακολουθήσει για την αποτελεσματική διαχείριση περιστατικών ενδοσχολικής βίας κι εκφοβισμού.

 

Παράρτημα Β

Συμπληρώστε και αποστείλετε με email την αίτηση στο grper@dide.tri.sch.gr

Όλα στοιχεία είναι υποχρεωτικά.

 

Αίτηση

Όνομα

 

Επώνυμο

 

Σχολείο (Φορέας) υπηρεσίας

 

Ειδικότητα

 

Εmail

 

 

·         Δηλώνω ότι επιθυμώ να παρακολουθήσω την παρέμβαση: «Ψυχική ανθεκτικότητα  και διαχείριση κρίσεων στη σχολική κοινότητα» την Τρίτη, 3 Νοεμβρίου 2020

                                ΝΑΙ

                                ΟΧΙ

                (Διαγράφω ανάλογα με την επιθυμία μου)

 

·         Δηλώνω ότι επιθυμώ να παρακολουθήσω την παρέμβαση: «Εκφοβισμός: Υποστηρίζοντας τους Εκπαιδευτικούς  την Τρίτη, 10 Νοεμβρίου 2020

                                ΝΑΙ

                                ΟΧΙ        

                (Διαγράφω ανάλογα με την επιθυμία μου)

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

«Σχεδιασμός και Υλοποίηση Προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων (Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας, Πολιτιστικών Θεμάτων) για το σχολικό έτος 2021-2022»

Διοργάνωση διαδικτυακής ημερίδας με θέμα: «Δραστηριότητες πλημμυρικής εκπαίδευσης. Ο τελευταίος χορός»

Πρόσκληση σχολείων στο Εθνικό Δίκτυο Π.Ε "Τουρισμός και Περιβάλλον" του ΚΠΕ Αρχανών